Aktualności 

Jaki program magazynowy wybrać do sklepu budowlanego?

W sklepach budowlanych przechowuje się szeroką gamę materiałów. W takich miejscach szczególne znaczenie ma właściwie rozplanowana gospodarka magazynowa. Właśnie dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie odpowiedniego oprogramowania WMS do zarządzania magazynem. Co wybrać?

Oprogramowanie magazynowe dla sklepu budowlanego

Cegły, bloczki, cement, wapno, materiały izolacyjne, farby, lakiery, chemia budowlana czy narzędzia – to tylko niektóre rodzaje towarów, jakie można znaleźć w asortymencie sklepów budowlanych. Wiele z nich można kupić od ręki. Często są one przechowywane w magazynach, do których każdego dnia dostarczane są nowe towary. Właśnie dlatego w handlu materiałami budowlanymi kluczowe jest zarządzanie gospodarką magazynową.

Nowoczesnym wsparciem dla magazynów jest oprogramowanie WMS, z angielskiego warehouse management system. Jest to system informatyczny, który ma na celu zarządzanie przepływem wszystkich towarów w magazynie.

Takie oprogramowanie umożliwia również zarządzanie materiałami budowlanymi, co pozwala pracownikom na łatwe prowadzanie magazynu – dostaw, przechowywanie produktów, ich wyszukiwanie oraz wydawanie. Za jego pomocą można także uzyskać dostęp do szerokiej palety dodatkowych narzędzi oraz modułów poszerzających funkcjonalność.

Jaki program magazynowy do sklepu budowlanego warto wybrać?

Obecnie na rynku znajduje się wiele różnych systemów magazynowych typu WMS. Wybrane z nich bardzo dobrze sprawdzą się także jako program magazynowy do sklepu budowlanego. Najważniejsze, aby oferowały one łatwe i sprawne zarządzanie gospodarką magazynową, a przy tym były proste w obsłudze, aby można było błyskawicznie realizować z nimi potrzebne prace.

Jednym z programów chętnie wybieranych do zarządzania towarami w sklepach oraz w składach budowlanych jest LoMag. To polski program magazynowy, który dedykowany jest głównie dla sektora MŚP, czyli dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprogramowanie to oferuje swoim użytkownikom pełną gamę funkcji dostępnych w przyjaznej formie – intuicyjny interfejs znacznie ułatwia codzienne obowiązki.

Program LoMag prezentuje pełną gamę innych funkcji, na przykład:
– automatyczne generowanie dokumentów
– integracja ze czytnikami kodów, kolektorami danych oraz z drukarkami fiskalnymi i drukarkami etykiet
– eksport i import danych z dokumentów Excel i innych baz
– praca sieciowa oraz przez internet
– integracja ze sklepami

Także posiada on dodatkowe moduły Faktury i paragony, Zamówienia i Ofertowanie, Rezerwacje, dlatego użytkownicy – także w branży budowlanej – mogą indywidualnie dopasować go do swoich potrzeb.

Leave a Comment